ameliespyssel

Alla inlägg under oktober 2011

Av Amelie - 31 oktober 2011 18:17

USCH, vad jag är LESS att vara sjuk!!!!!

Imorse hade jag en röst som lät väldigt konstig & superont i halsen  

Det är tredje gången på 1½ månad som jag är hemma pga av feber så det var bara

att ringa doktorn igen. Där blev det nya halsprov & nya blodprov MEN de trodde att det

bara var VIRUS fortfarande  som inte botas med medicin ELLER så kunde det vara körtelfeber

som också är ett VIRUS som inte botas med medicin ....... blir så  LESS  

Så nu får man vänta in provsvaren....... sist tog det 2 veckor innan jag fick svar!!!!!

Men jag verkar inte vara ensam iallafall, det var fullt på vårdcentralen!!


Annars har jag haft en väldigt mysig helg  

Jag & Rasmus for hem till min pappa i Ljungaverk & det blev att vi sov över där.

Vi var & tände ljus hos våra nära & kära som inte finns kvar hos oss & for runt

på alla småvägar & kollade ............... sedan kom Faster  en sväng!!

Igår kom Linda & Göran & fikade med Molly & Milian så det blev mys på hög nivå!!

EN HÄRLIG HELG!!

KRAM   

Av Amelie - 28 oktober 2011 09:29

Då var det fredag igen & ska snart åka & jobba,

ska stänga idag så jag fick sovmorgon idag.......HÄRLIGT!!!!!

Har hunnit att pysslat oxå så man kan säga att jag har redan haft lite  fredagsmys   



   

Före              &               Efter



Ha en trevlig fredag!!

KRAM   

Av Amelie - 24 oktober 2011 20:15

Här kommer det lite cement igen!

Vill bara visa en av mina favoriter i cement, den är gjord i en gammal tavla.

Den väger 60kg & är 70x50 så den passar bra som dörrmatta framför växthuset  


      


KRAM   

Av Amelie - 23 oktober 2011 20:14

Idag blev jag paff   ........ Rasmus ville cykla till City Gross!!

JAA sa jag med hakan nere............ men det blev en promenad istället för

han hade ju glömt cykelhjälmen på skolan.

Så vi klädde på oss & gick iväg! Det blev en väldigt mysig promenad

med handling & fika på cafét såklart & sedan hem igen!

Vi klarade hela trippen utan gnäll, tjat & irritation, det kan vara väldigt svårt ibland

med en 10-åring .....så ni vet   

Så jag kommer att leva länge på det här  


Resten av dagen blev ägnat åt städningens tecken så nu är det väl fint

i några timmar igen!!


 


   

Av Amelie - 22 oktober 2011 19:54

Var tvungen att åka till stugan idag & titta hur det blev efter

de har varit & grävt ang. vattnet............jag fick en chock

Det var ju hur mycket som hellst,

trodde faktiskt inte att det skulle bli såhär.

MEN MEN nu får vi ta det till våren med ny energi & nya idéer!!


       

Det blev ROLIGARE att gå till baksidan..........

OJ vad Mats har byggt som en galning  

Längtar tills det blir klart så jag kan börja inreda!!


     

KRAM    

Av Amelie - 21 oktober 2011 21:09

Lite cement lättar alltid upp  



 

                           

Visst är dom fina   

Av Amelie - 21 oktober 2011 15:47

Ja då var det helg igen! Tycker att veckan har gått

så fort men det är väl ett tecken på att man trivs bra med

sitt jobb & arbetskamrater  

I helgen blir det väl lugnt som vanligt. Vi far säkert ut till stugan & kollar

hur dom har grävt på gården (har dragit in kommunalt vatten) & hur

mycket dom har "förstört"     men även kolla in hur mycke

Mats har byggt på bastun som ska va klar till sommaren (hoppas jag).

MEN först ska jag SOVA    


Trevlig helg!!

Av Amelie - 20 oktober 2011 08:51

Sitter & dricker kaffe & tittar på " Vakna med the voice"

nu innan jag ska till jobbet  


Jag har lite problem att lägga in bilder så att de syns bra

men jag är ju oskuld i detta bloggandet.....

....men jag håller på att lära mig så ni får väl ha lite

tålamod med mig så fixars sig de nog tillslut  


Så här kommer det lite nygamla bilder så håll tummarna !!!!!


           


Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards