ameliespyssel

Alla inlägg under november 2011

Av Amelie - 30 november 2011 17:56

Nu är det bara 24 dagar kvar till

JULAFTON  

Har varit iväg nu några gånger & spanat åt Tomten   vilka klappar som ska fixas!!

Det är såååå roligt tycker jag!!

ÄLSKAR paket & det är jobbigt nu när man är "VUXEN" & får inte lika många paket längre.....

men jag ÄLSKAR att ge paket oxå så det jämnar ut sig   


   


Ha det så bra!!


KRAM   


Av Amelie - 29 november 2011 18:35

Känner att jag skulle behöva göra massa saker men inget blir gjort.

Har legat & slöat sen jag kom hem!!

Middag blev rester som bara var att värma i mikron & Rasmus följde med sin kompis

till McDonalds & åt middag där.

Nu har jag flyttat mig från sängen till soffan, lite träning i allafall  

Hade tänkt mig att ta en promenad (som Mats) men det regnar ju såå .......

NÄÄ, tack!!

MEN jag/vi har julpyntat på jobbet idag, satt upp massvis med julgardiner

& fixat med ljusstakar så lite juligt har det varit idag oxå!!  

FAST DET REGNAR!!!!!!

Nu verkar sonen komma hem så .........

Ha det så bra!!


KRAM   


  




Av Amelie - 27 november 2011 21:12

Å va det har snöat idag ....... jättehärligt!!!!

Idag blev det inte som jag hade tänkt mig men det blev en bra dag ändå  

Har läst mycket idag eftersom jag blev alldeles själv.... Rassel gick till sin farmor & farfar

& Mats for till skolan för att fixa till hans fönster på vaktmästeriet

(där har han massvis med olika ljusstakar som han har gjort själv,

började för flera år sedan, kan visa någon gång).


Nähä, tänkte jag & tog en promenad .......

tyckte att det var så HÄRLIGT när snön bara vräkte ner runt omkring mig

& det slutade med att jag hamnade hos min arbetskollega Carina som vinkade in mig på glögg & pepparkakor

 Det var riktigt mysigt att få en liten prat stund & lite första adventsmys!   


     


Undra hur länge den här snön får ligga kvar!!??


Nä, nu ska jag gå & sova  

Ha det så bra!!


KRAM  


Av Amelie - 27 november 2011 10:40

Glad första advent på er alla!!


Är så glad att det snöar  


   


KRAM   

Av Amelie - 26 november 2011 21:14

Idag har jag väl inte gjort så mycket, men lite har jag hunnit med!!

Har gjort lite granigt ute på uteplatsen med smågranar, enris, lingonris & grankvistar

....... men nu gruvar jag mej för allt barr till våren  


Varit & handlat till middagen, ska använda vår nya Raclett som vi har fått i julklapp!!

Det är så himla gott, men vi gör inte direkt som man ska utan gör små grytor med kött, grönsaker &

grädde/cream fraiche som sedan gratineras med ost ...... SÅ GOTT  

Linda & barnen kom & åt med oss & vi hade det väldans trevligt.

Vi vuxna spelade Alfapet & barnen spelade Monopol tills en blev så febrig så de

var tvungna att åka hem ....... krya på dej Moa  


Har nu tittat på " Så mycket bättre" med E-type..... vilka härliga låtar han har!!  

Det var Tomas Ledin & Laleh som var bäst ikväll iallafall!!


Så ha det så bra!!


KRAM    



Av Amelie - 23 november 2011 10:51

Nu är det snart 1:a advent & det är full fart på att ta fram alla röda saker

men det tråkiga att städa går låååångsamt!!


Har varit jakt på kuddfodral till köket, så igår hittade jag ett jätte fint  


   


Sedan gjorde jag en blommgrupp med härliga vita hyacinter!!


 


Jag älskar allt med ljus så måste bara ha ett fat till vardagsrumsbordet.

Gjorde en tråd med pärlor & siffror & virade runt ljusen,

sedan ett band runt min cementljusstake oxå ....... blev mkt nöjd!!


   


Ha det så bra!!


KRAM   

Av Amelie - 21 november 2011 20:17

Letade bland mina ljuslyktor (har en hel del) men hittade inte tillräckligt många

som är röda & fina nu till jul ....... så jag tog & gjorde egna  


Så här blev dom!!


    


KRAM   

Av Amelie - 21 november 2011 08:51

I fredags hade vi JULAFTON med alla tillbehör  

Vi skulle bara ha lite julmat, men det blev 5 olika sillar, ägg, skinka, lax, kalvsylta, leverpastej,

rödbetssallad, köttbullar, prinskorv, revbensspjäll & janssonsfrestelse & avslutade med saffrans cupcakes.....

MUMS!!!!!


      


Sedan blev det julklappsutdelning med Rassel som tomte ........


               


....... & alla blev nöjda & glada  


Det har varit riktigt HÄRLIGT att Melissa, Angelica, Daniel & pappsen har varit här

den här veckan & myst, synd att tiden går så fort!


       

Ha det så bra!!


KRAM   


Skapa flashcards