ameliespyssel

Alla inlägg under januari 2012

Av Amelie - 31 januari 2012 19:59


Jag förstår inte hur trött man kan bli ..........  så här kanske!!


Jag sover på nätterna MEN drömmer hela tiden så det känns som om jag är vaken

dygnet runt  


JOBBIGT!!!


Ja, ja man får väl bara bita ihop.


Kram   

Av Amelie - 30 januari 2012 18:02


Mina fem böcker jag läst den här månaden:

  1. En röd liten fågel i juletid av Fannie Flagg
  2. Du gamla, du fria av Liza Marklund          
  3. Bländvärk av Thomas Eriksson                 
  4. Släke av Håkan Östlundh                          
  5. Mord i Arvesund av Sten Lindqvist           

                       

   


KRAM   




 

   

Av Amelie - 29 januari 2012 11:14


Igår var det en slappar dag ...... så härligt!

  


Började med att morgonpyssla lite, blev mycket nöjd fast det inte blev som jag hade tänkt mig från början.

Det kan bli så när hjärnan inte är riktigt är med    

Ni får se den sedan!!


Rasmus gick sedan på Taco-kalas hos sin kompis & var borta hela kvällen

SÅ då passade vi på att gå ut & äta.

Det är långt mellan gångerna vi hittar på sådana saker när vi är barnfri,

oftast blir det att vi bara äter framför TV:n & myser (fast det är oxå skönt).

    

Det blev Tandoori & med mycket god mat, synd att det var så kallt där.

For till Willys & handlade efterrätt (smågodis) & sedan hem & drack lite vin

för att sedan bli supermätt & trött(are)  


Rasmus fick vi ringa efter & fråga om han skulle komma hem innan VI skulle sova,

verkar har varit ett superduperkalas!!


    

Idag blir det mera kalas, det är Kajsa som fyllde 8 år igår.

Oj oj va tiden går fort!!

Längtar, för det brukar bli mycket skratt hemma hos familjen Petterson/Persson!

   


Funderar på att ta & dammsuga lite, börjar bli "lite" dammigt här 


KRAM      

Av Amelie - 27 januari 2012 21:08


Jag vet att jag är tjatig MEN herregud vad veckan har gått fort!!

Den bara springer iväg, men det känns som vi har hunnit en hel del roliga saker........

BARN ÄR HELT FANTASTISKA!!


Här hemma är det boxning som gäller!

  

Rasmus har köpt 2 par boxhandskar, så vi alla är blåa på armarna just nu!

Men tillslut fixade vi en boxningssäck så vi slipper ta slagen.

Det är faktiskt skönt att slå på den ....... ta bort lite aggressioner     

& det kanske kan bli lite mera muskler oxå!!


 

(Boxar`n)


Har varit en sväng till Birsta City  (det var ett tag sedan faktisk)

gjorde alla ärenden idag för man vill inte vara där i helgen ............

FÖR det är lönehelg. Vi som bor i stan brukar inte åka dit då  

OM det inte uppstår en katastrof (eller abstinens)   !!!

Det blev lite vin & öl, leggings, födelsedagspresent & middag (Mc Donalds)!!

Var hem & åt, for sedan & handlade på Willys för att sedan ta en timmes promenad runt Haga/Skönsberg!!

Känner mig så duktig!!


Tagit mig ett bad med boken & några skumtomtar .........

& nu tar jag ett glas vin!!


 


TREVLIG FREDAG PÅ ER!!!


KRAM    

Av Amelie - 26 januari 2012 21:44

  

Vilken mysig kväll jag har haft!!

Jag bjöd min vän Linda på en "liten" försenad födelsedagspresent (hon fyller igen om 1½ månad),

hon valde BiteLine....... mycket gott & vi blev väldigt mätta!!

Som efterrätt blev det en varm choklad med grädde hos

"Tant Anci & Fröken Sara"

www.tantancifrokensara.com

Oj, vilket mysigt ställe!!


Vi har surrat, skrattat & vräkt ur oss, om allt & inget!!

HÄRLIGT!!!


    


Nu har vi bestämt att det här måste vi göra oftigare,

det är ju inte så krångligt!!


KRAMAR    

Av Amelie - 26 januari 2012 08:00


Nu är det bara


 

dagar kvar


tills Rassel & jag åker ner till våran



UNDERBARA!!



     



KRAM     

Av Amelie - 25 januari 2012 18:06


Jag for själv & tränade på Helex efter jobbet idag!

Jag började med rodden i 20 min, sedan blev det armar, ben, rumpa & mage i 40 minuter

& avslutade med 15 min på gå-bandet med lätt lutning i rask takt!!

       

Nu är jag mör i kroppen & skönt är det!

Kommer nog att ha träningsvärk imorgon som det känns nu.

Man gör ju allt intensivare när man är själv, man har ju ingen att surra med mellan maskinerna då!!


Nu har jag ätit lax, broccoli & vitkålssallad till middag ......... MUMS!

Gjorde en STOR laddning med sallad, den passar till allt.

Det är vitkål, morötter, purjolök & paprika som strimlar i matberedare & blandas 

med en vinägerblandning ...... så gott!!


Så nu myser jag i soffan & är nöjd över min onsdag!


KRAM    


Av Amelie - 23 januari 2012 19:38


Å vad jag älskar LISTOR!!

Man kan göra långa & korta, färg-glada, tråkiga & jobbiga.

Jag skriver listor varje dag, helst kom ihåg-lista (för mitt minne är ju som det är) 

annars är det mat-lista, barnnärvaro-lista, göra-lista, lästa böcker-lista,

viktnedgångs-lista & den roligaste, packa med-lista!!

Skriver jag fel eller det ser inte fint ut så skriver jag om den, mat-listan kan bli omskriven flera gånger

eftersom flera skriver dit saker. Dom ska ju se fina ut    ...... eller hur!!?

Man kan faktiskt göra listor på allt!


(Jag vet att jag inte ÄR ensam)


Ha en fortsatt trevlig måndagskväll!


KRAM    

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards