ameliespyssel

Alla inlägg under juni 2012

Av Amelie - 26 juni 2012 12:39


Tjingeling!!


Nu har jag stått still med min vikt i evighet igen ........... fast det är ju bra på ett sätt,

JAG HAR INTE GÅTT UPP!!!!!!


Jag har varit lat med mina promenader, har hela tiden ursäkter för all motion & nu blev jag ju sjuk oxå!!

Så det är ju inte på plus kan jag ju säga.


Men så idag har jag börjat med lite Allevosoppor igen, för att få igång min motivation

& förhoppningsvis mista några kilo innan semestern börjar ....... för att sedan äta enligt Viktväktarna igen.

Heja mig!!


Ni kanske har märkt att det var länge sedan jag hade/klagade på MIGRÄN?!

Det är för att jag har börjat att äta Seloken (blodtrycksmedicin) & det verkar som att det funkar!!

Brukar ju ha migränperioder på 3 månader, den senaste var i mars & då bara på 3 veckor för att nu

inte ha haft någon alls,

jag har bara haft "vanlig" huvudvärk & jag är så glad!!!

 

Biverkningarna är att jag fryser konstant om händer & fötter, drömmer väldigt mycket &

min ämnesomsättning verkar stå still .......... MEN det kan jag leva med bara jag slipper migränen!!

 

KRAM från en Jojjobantare   

Av Amelie - 26 juni 2012 12:00


Tjingeling!!

 

Nu har jag äntligen kommit igång med min cement!!

Men jag har varit lite för snabb att se resultatet så det har gått sönder en hel del oxå.


Men här kommer det lite bilder på mina alster.


               


KRAM    

Av Amelie - 21 juni 2012 17:16


Hejsan!!


Nu har jag äntligen fått helg & är på väg till stugan för massvis med mys.

Solen lyser & jag är så lycklig att det är/känns som SOMMAR!!


Så jag vill bara säga:


GLAD MIDSOMMAR TILL ER ALLA!!

 

 

 

 

 


KRAM    

 


  

=)

Av Amelie - 17 juni 2012 23:02


Hejsan!!


Idag har jag inhandlat lite till min "Herrgård" & grundmålat bastun!!

(inte hela ännu)


Jag har fastnat på rosor inne i min "Herrgård", men det passar väldans bra mot allt det vita & gråa tycker jag!

Så det blev en sväng till IKEA idag på fm, nya sängkläder & lakan, potpori &  mera ljus  


Sedan måla, måla, måla & MÅLA .......

fast med bara grundfärg ....... så då är det 2 gånger till sedan med vanlig färg  

(ska inte klaga, tycker om att måla)

Vilken skillnad det blir!!


Här kommer det lite bilder:

     



     


KRAM   


(Jo, just ja!! Mina cement grejor får ni se sedan när dom är klara)

Av Amelie - 16 juni 2012 19:42

Hejsan!!Sitter i stugan & är proppmätt just nu ...... en skön känsla!Har mått bra idag fast jag var på sommarfest igår med minahärliga arbetskollegor, det blev mycket god mat & en massa bubbel!Tack alla för en supertrevlig kväll!!Idag for vi till Paradiset, lite vila med bok blev det direkt vi kom & sedan blev detcement för första gången i år.Det blev 2 rabarberblad & lite småsaker som jordgubbar, grodor &grisar ....... får se hur de blev.Just nu regnar det & det knastrar i vedspisen & jag fortsätter med litemera bubbel idag ......... Skål!!Kram!!

Av Amelie - 14 juni 2012 19:15


Hejsan!


Japp, då var det snart slut på torsdagen & imorgon är det ÄNTLIGEN fredag.


Imorgon ska vi ha vår årliga sommarfest med " Storkarna" ....... så ROLIGT!!!

Det började att jag hamnade hos Carina som satt & drack vin med en annan kollega,

året där på blev det några fler & året efter det några fler ........

& nu längtar alla till sommarfesten.

Vi har till & med börjat vara hos olika så det inte bara blir hos "stackars" Carina  

för det brukar ju bli sent ........ i år hamnar vi på Alnö hos Jessica.

Trevligt, trevligt!!


Ett

STORT GRATTIS

till min lillebror som har klarat uppkörningen med släp.

Är en STOLT storasyster!!!

 (fanfar) 


Även GRATTIS till min Älskling som

har namnsdag idag ....... PÖSS!!


Nu blir det en sväng till affärn så jag kan äta lunch i morn oxå.......

ha en trevlig kväll!!


KRAM    



Av Amelie - 14 juni 2012 08:56


Hejsan!!


Nog för att jag är jätte yr & har väldigt dåligt minne ........


MEN ATT DET ÄR MIDSOMMARAFTON NÄSTA VECKA


det kan jag inta bara tro att det är sant!!!!


Herregud, jag lever nog i en annan värld ja .........


Nu ska jag åka & jobba & jag vet att det är torsdag idag   



KRAM      



Av Amelie - 11 juni 2012 20:15


Hejsan!!


Nu ikväll for vi till gravkullarna i Korsta & plockade liljekonvaljer ..........

 det luktar helt otroligt gott i vårat kök just nu!!


   

     


Synd att det var så dimmigt ute,

MEN nu hoppas vi att sommaren kommer snart!!


KRAM    


Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards