ameliespyssel

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amelie - 30 augusti 2012 21:30

Godkväll!!


Tänk vad tiden går, idag är det 15 år sedan vi blev ett par!!


Det var en gång en fest hos vår gemensamma kompis (Erika) som jag inte kunna närvara fysiskt hos

så jag var med per telefon & så började jag prata med Mats!

Det hände flera gånger & jag fastnade för hans röst & det kändes som vi hade mycket gemensamt.

Vi träffades & gosade lite ......... sedan hände det andra saker i våra liv så det tog ett tag till innan

vi träffades igen & då blev det lite till ...........

& sedan blev han fast!!


Tänk att han ÄLSKAR just mig ......... härligt!!


  


Lite roligt att man har ett datum egentligen, men det är väl på ett vuxet sätt att veta

att man är ett par istället för -"Får jag chans på dig?" för då visste man ju ..........

eller hur?!!  


    


KRAM    




Av Amelie - 27 augusti 2012 20:30

Tjolahopp!!


Ja, då har det vart det måndag igen & nu ska jag försöka att hålla mig frisk så jag kommer in i arbetet

på den nya avdelningen (fast ny & ny är den ju inte men ni fattar)!!

Man ska ju hålla reda på så mycket & så är det nya barn för mig .........

det är allergier, rätt mat till rätt barn, vilka ska sova & hur länge, det är frustrerande

att hela tiden måste fråga de andra  &  att jag har dåligt minne på det!!

Hahahahaha, det härliga med det är att jag får ju ihop allt tillslut   

Inte konstigt att man är trött när man kommer hem!


Efter jobbet idag var vi & tittade på ett hus som har legat ute länge

& har varit så dyrt men nu blivit lite "billigare!!

Det var trägolv överallt med knirr & knarr & så var det lite skevt som

det ska va i gamla hus. Sedan var de alla "stora" jobb som tak,

dränering redan gjorda & jag kan tänka mig att bo där!!

( Mats, det säger jag inte alls om alla hus vi har varit & titta på!!!!)

  


Ha en fortsatt trevlig kväll alla där ute!!


KRAM   


PS! Nu är det bara 12 dagar kvar tills Melissa kommer till Faster DS!

Av Amelie - 26 augusti 2012 16:24

Tjingeling!!

Denna helg har varit lugn & skön för vi alla 3 är slitna av denna förkylning! Men lite har det ju blivit av ändå ......... mina nya gardiner har kommit opp efter lite putsning av fönster, små plockat i stugan medans Mats har målat fönster & dörr till bastun, Rassel har rensat hängrännorna & städar sitt rum just nu (jag vet inte vad som har hänt) & jag tror att jag ska damma lite jag oxå medans Mats håller på med middagen ......... mmm, ja så blir det!!

Här kommer det lite bilder!

Av Amelie - 26 augusti 2012 12:25

Hejsan!!

Sitter i växthuset & det smattrar på taket av regnet & jag bara njuter! Jag som skulle göra så mycket. Skulle gräva ur all jord & riva ut alla växter som i år inte har växt någonting, jag tror att det är alla myrors fel som har gång på gång kommit hit in & lagt miljontals ägg bland rötterna på mina tomatplantor & gurkor. Det blev 3 små tomater bara & endast pappas tagetes som har vuxit här inne, men man får vara glad över det lilla!

Nä, jag tror jag läser lite till för regnet smattrar fortfarande.
KRAM <3

Av Amelie - 23 augusti 2012 20:04

Tjingeling!!
Idag har det varit hyfsat så jag ska jobba imorn, det blir bra med en dag & sedan helg!
Rassel's första skoldag var han väldigt nöjd med & i morn ska dom på utflykt vid Petersvik .......... mysig start!
Själv har jag städat badrummet & dammsugit överallt. Det är så "äckligt" här hemma för det här med städningen har vi inte varit så aktiva med under sommarn ;)
Sedan blev det middag på IKEA (baktanke). Hoppsan, det blev nya badrumsmattor & en pall ........ hihihi!!!!!

Ha en fortsatt trevlig kväll!!
KRAM <3

Av Amelie - 23 augusti 2012 08:48

Morn morn!!
Då var det dax för skolan igen & till normala rutiner (hoppas jag)!
Har skickat iväg Rassel för en stund sedan & insåg att han börjar i 5:an i år ........... Herregud vad tiden går fort!!!
Lycka till min älskade unge <3
KRAM <3

Av Amelie - 22 augusti 2012 10:56

God förmiddag!!


Idag har jag en STOR längtan efter min Underbara,

det kommer bara över en så där plötsligt!!


Den här bilden tycker jag är så häftig, man riktigt ser hur hon lyssnar på sin kusin!!  



Här smakar hon glass med mormor!! 


 



3 av mina älsklingar!!


 


KRAM    

Av Amelie - 21 augusti 2012 15:00

Hejsan svejsan!!


Idag regnar & regnar det, ganska skönt faktiskt tycker jag!!

Slipper att få dåligt samvete att jag är inne & är sjuk.


Idag har jag typ läst, sovit en skvätt, läst & tittat lite på TV´n .......

det är typ vad jag orkar med. Men det känns faktiskt lite bättre i mina leder idag, inte lika ont!!

Så det är positivt, kanske jag kan jobba på torsdag    ,

för snoret i näsan får jag nog ha kvar ett tag till tror jag.


Rassel har varit & jobbat lite idag hos Mats, fått tjäna lite egna pengar.

Han fick plocka skräp ute vid skolan & det blev nog 4-5 sopsäckar.

Duktig kille!!


Nä, ska nog ta mig en dusch så kanske det känns bättre en stund!!


KRAM    


 

( Helsingborgsfestivalen)




Skapa flashcards