ameliespyssel

Alla inlägg under november 2012

Av Amelie - 29 november 2012 22:03

Go'kväll på er alla!
Idag har det varit lite mera energi hos mig men rösten är fortfarande svajig!

Jag somnade om efter jag skickat Rassel till skolan & vaknade 10:00 ..... oj oj, men skönt!

Sedan har jag små donat hela tiden, tog en sväng till Dollars, plockat fram mina cement saker (insåg att jag måste packa ner allt oxå), satt upp ljusslingan ute, plockat här & där.

Nu börjar det likna lite advent hemma hos oss ............. härligt!!

Nu är det dax att lägga sig, jobb imorn!
Go'natt =)

KRAM <3


Av Amelie - 28 november 2012 09:37

God morgon!
Är det någon som har sett min röst någonstans?? Jag har tappat den!!!
Hur ska jag kunna jobba utan att prata, det är ju det mesta jag gör på dagarna med de små liven =)
Ja ja får väl se hur det här slutar!

Idag känns det som att jag tänker nog advent fixa lite här hemma. Passa på nu när jag har lite julkänsla eftersom det har kommit liiiite vitt på marken & jag är hemma =D

KRAM <3

Av Amelie - 27 november 2012 16:55

Tjena!!
Har varit hemma idag & jag kommer att va det imorn oxå för min röst pallar inte trycket & jag är helt slut i kroppen! Så en dag till med vila blir det!
Har passat på att pysslat lite mellan mina vilopausar framför TV:n, det är ju ett framsteg eftersom jag inte orkade något igår =)
Men nu är det bara en lackning kvar & sedan ska jag inte pyssla något mera före marknaden (bara lite till advent, men det är ju till mig själv)!
Blev lite besviken att jag ska få stå en trappa ner (vid toaletterna) på FolketsHus! Men det är kanske bra att stå där när alla blir kissnödiga efter all glögg där ute ;)
Både jag & Linda har laddat opp med Skumtomtar iallafall som vi tänker bjuda på, så hoppas ni kommer & tittar lite & kanske köper lite pyssel av oss =)

Nä, nu ska det tvättas hos Gustafsson/Olssons!!

KRAM <3

Av Amelie - 26 november 2012 14:51

Hejsan!!


Men vad är det som händer ........... jag är SJUK IGEN!!!!

 

Har så himlars ont i halsen & inatt hade jag feber men nu är det bara ont i kroppen.

Blir så jävla lesssssss!!

 

Nu när jag har som mest att göra, just denna vecka oxå!!

 

  1.  Massa utvecklingssamtal på förskolan
  2. Pyssla & fixa inför marknaden            
  3. Adventfixa i hemmet                          

 

SKIT OXÅ!!

 

 

KRAM    

(ursäkta mitt språk i detta inlägg)

 

 

Av Amelie - 25 november 2012 21:45

Hejsan Svejsan!!

Då var söndagen slut!!
Klev upp strax före nio & började skriva om mina ansvarsbarn för jag har flera utvecklingssamtal till veckan. Min familj kom upp efter & vi åt frukost!
Har sedan varit till stugan för att hämta hem mera cement saker (rabarberblad & stövlar) & sedan har jag pysslat ännu flera flask-kort & hunnit att träffa Linda & barnen!
Vi tog en sväng till hennes morfar för att titta på hans konstverk, vilka fina träfigurer. Valde ut lite gubbar som hon ska sälja åt honom som ni får köpa på lördag ;)
Vi tog en fika på McDonalds för alla cafér var stängda men det blev bra det oxå .......... Twix glassen är väldans god =)
Sedan hem & pysslade lite till!!

Det som INTE är bra är att jag har fått jätteont i halsen igen =(
USCH!!!!!!!!

KRAM <3

Av Amelie - 24 november 2012 22:11

Go kvälls!!

Denna lördag började med att jag vaknade jättetidigt & var vaken en stund MEN somnade om ända fram till halv elva ............ herregud!! Flög opp & gjorde frukost så jag kunde komma igång att pyssla.
Jag har suttit vid köksbordet hela dagen & fixat med drivveden, målat & stämplat. Ni måste prova att stämpla, jätteroligt!!

Tänk om en vecka så är det marknaden!! Pirrigt!!
Tur att jag ska ha Linda med mig som kan hålla handen ;)
Hon ska sälja oxå, sina morfars träsniderier ........ jättefina!

Här kommer det lite drivved.......

KRAM <3

Av Amelie - 22 november 2012 08:48

God morgon!!
Jag kan stolt berätta att jag ska även bli Faster till en liten pojke .......... åååå, va mysigt! Melissas lillebror!
Nu ska vi längta ända fram till 22 april.

Ha en bra dag på er alla!!

KRAM <3

Av Amelie - 21 november 2012 22:30

Hejsan!
Vill bara visa vilken fin present jag fick i helgen av Jennie .........
TACK snälla gulliga du <3

KRAM <3

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards