ameliespyssel

Alla inlägg under december 2012

Av Amelie - 31 december 2012 11:31

 

Vill bara säga

GOTT NYTT ÅR

 

på er alla!!

 

Hoppas att ni får ett spännande, roligt & händelserikt nytt år

med mycket positiva saker!!

 

 

    KRAM   

 

Av Amelie - 29 december 2012 10:23

God morgon på er!!

Har nackspärr ........ så jobbigt!!
Äter Ipren, använder vetekudden & har halsduk på mig, då blir det lite bättre.
Men det gör så ont i vissa vinklar så jag skriker till ............

KRAM <3

Av Amelie - 29 december 2012 01:00

Hejsan Svejsan!!


Igår var vi  hem till pappsen & firade lite jul igen, våran tredje julafton faktiskt!!


Det blev "gofika", "Fia med knuff", julklappsbyten,

promenad med Dino & "Raclette"-middag!

Vi fick middags gäster oxå ............... trevligt Gun (faster) att du ville äta med oss.


             


         


     


KRAM    


  






Av Amelie - 25 december 2012 21:45

GOD FORTSÄTTNING

på er alla!!

 

       


Hoppas att eran jul blev precis som ni ville fira den!

 

Vi hade en annorlunda jul i år .......

vi delade på oss, någon stannade hemma & några tillkom.

Men jag hade det väldans trevligt & mysigt!!

 

Jag måste ha varit väldigt snäll i år

för det jag hade önskat mig fick jag .............

det kom även tårar för jag blev så glad!

För nu har jag äntligen ett Lejonhuvud att sätta opp på väggen   

 

Här kommer det lite bilder på våran julafton:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

KRAM   

Av Amelie - 24 december 2012 05:28

GOD JUL PÅ ER ALLA!!

Ja, tänk IDAG är det JULAFTON som jag har längtat ...........

Men har jag någon julkänsla??
Känner mig mest trött & sliten (kanske för att jag är vaken nu 05:10).
Det är kanske är så här att bli vuxen att all julpirr försvinner mer & mer ...... vill inte det!!
Så då hoppas jag att jag kan få sova lite till & så kanske julkänslan kommer tillbaka när det är dax för allt härligt JULFIRANDE hos Svärmor & Svärfar senare =D

God morgon & sov så gott!!

KRAM <3

Jo, jag har bakat pepparkakslyktor & granar igår, de blev lite skeva men lyckade änndå ;)

Av Amelie - 23 december 2012 10:55

Hej Tomtegubbar slå i glasen .......

Igår hade vi Lilla julafton & det var riktigt trevligt!
Vi bjöd på Marängsviss, drack årets glögg (som jag tyckte om) & barnen öppnade paket ....... trevligt trevligt!!
Även jag (vi) fick julklapp ;)

Idag är det strömming som ska fixas, julskinkan grilljeras & mera små pyssel som gäller :)

KRAM <3

Av Amelie - 22 december 2012 09:06

Godmorgon!

Har nu legat vaken sen 7:00 ....... så typiskt när man får/kan sova länge! Det är tur att man har en mobil att fingra på ;)
Men det är jobbigt att höra när alla andra sover för det låter ju så skönt .......
Rassel har en kompis som sover över inatt & det slutade att låta där inne rätt så tidigt så de var nog trötta eller så var det jag som somnade före ;)

Alla julklappar är nu inslagna & det känns väldigt skönt, för i år har jag varit väldigt sen med att bli färdig ....... men min hjärna har inte varit som vanligt känns det som. Den har varit seg & okoncentrerad! Men hoppas att den blir bättre nu efter mina 11 dagars ledighet =)

Nä nu tror jag att de andra har oxå sovit klart, för nu är jag kaffesugen & jag har saker som måste fixas! Det är ju "Lilla julafton" idag med Linda, Moa & Kajsa.

Ha en bra dag före dan före doppar dan!!

KRAM <3

Av Amelie - 19 december 2012 05:47

Godmorgon!!

Det är ganska skönt att veta att det är 14 dagar till nästa gång jag ska opp denna tid ;)

Idag vankas det jullunch på jobbet!
Ha en bra dag alla .....

KRAM <3

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards