ameliespyssel

Alla inlägg under oktober 2013

Av Amelie - 31 oktober 2013 21:45

Hej!!

Idag blev nog klockan över ett innan pyjamasen åkte av ......... för vi hade en riktig myspyspysseldag idag!

Vi började med att Angelica fixade en riktigt Halloweenfrukost .......... gröna, blåa & röda pannkakor, pannkaksfladdermöss, löständer, spöken & mandarinpumpor ;)

Sedan pysslade vi .......... det blev ljuslyktor med socker & kanel, sockerbitsborgar & fågelmat!

Blev en pause med lunch & en shopping-runda på Väla (idag igen).

Ikväll blev det saltdeg & lönnrosor ....... en riktig pysseldag!!



Än så länge har det inte kommit några barn som vill ha godis, men det kanske inte är så konstigt när det spöregnar ute =P

KRAM <3

Av Amelie - 26 oktober 2013 22:00

God kväll!!

Ja, nu har vi landat i Skåne ........
& jag myser för fullt!

Idag började vi med en promenad till bageriet för sedan frukost hos Yvonne & Lars-Ingvar.
Vidare till Höganäs för marknad, det blev ett par skinnhandskar inköpta där .........

Har fått träna på hur det är att vara småbarnsFaster oxå ;)
Man glömmer rättså fort hur det är att storhandla med småbarn!

Sedan pysslat med lera, ritat prinsessor, byggt med lego & playmobil & gjort (läs hjälpt till) en namnsdagstårta till Rasmus ........

Men "mammasbäbis" orkade inte äta någon bit för han ligger nämligen i feber =(
Hoppas att det går över fort, inte roligt att vara sjuk!!


Nu har jag sett första delen av "Så mycket bättre" & jag tror att det blir en bra säsong!

Ha en fortsatt bra lördag & skål på er!

KRAM <3

Av Amelie - 22 oktober 2013 18:13

Hej!!

Nu är det inte många dagar kvar .......


Vi (jag & Rassel) tar flyget ner till Skåne för att vara där en hel vecka för/med massa lov/semester, mys & bus med Underbarorna våra!!
HÄRLIGT!!

KRAM <3

#flyga #skåne #lov #semester #underbara

Av Amelie - 20 oktober 2013 17:19

God eftermiddag på er!

Idag har det varit skönasöndag med flera saker gjorda!
Bilen har fått sina vinterdäck, dammsugit här hemma, svärmor & svärfar var hit & fikade, några maskiner med tvätt tvättade & en mycket god korvgryta intagen i våra magar ........... & sedan har jag pysslat! =)

Har varit sugen på att göra tomtar i lera & så blev det ......... 11 stycken!




Det är ju bara 65 dagar kvar till jul .....

KRAM <3

#fimolera #tomtar #korvgryta #skönasöndag #fika

Av Amelie - 12 oktober 2013 23:23

Hej!!

Detta vin köpte Mats igår!
Det var fylligt & väldigt gott ..........
Så det blir dagens eller jag menar kvällens vintips ;)



KRAM <3

Av Amelie - 7 oktober 2013 21:24

Hej!!

Jag är med i en pysselgrupp på "fejjan" & där kommer det en massa olika pyssel!
En av dom har jag gjort idag & det blev så himlans bra .............
så det blev 5 stycken!! ;)
Rosbukett gjorda av lönnblad :)

En fick svärmor nu ikväll & imorn kommer det till jobbet oxå! ?

Det blev 3 vändor för att samla på mig blad, jag hittade även nypon & äpplen!



KRAM <3

#höst #lönnblad #rosbukett #nypon #pyssel

Av Amelie - 1 oktober 2013 18:56

Hej!!
Idag har det varit en jobbig dag, allt spelas om & om igen ...........

För 8 år sedan så var jag bjuden på 30-års fest i Östersund hos Marie (fast jag skulle inte åka), Linda for till Irrland med jobbet, min pappa började sin sjukpension .......... & min KÄRA MAMMA FOR TILL HIMLEN!!

Konstigt att jag kommer ihåg massa saker som jag annars skulle ha glömt bort ganska fort ........

Den här bilden är tagen i Lögdö, där hon firade sin 50-års dag =)
Hon tyckte oxå om att vara där!

Jag saknar henne jättemycket!!



KRAM <3

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards