ameliespyssel

Alla inlägg under december 2013

Av Amelie - 27 december 2013 22:30

Hejsan!!


GOD FORTSÄTTNING på er alla!!

Va tiden går fort, nu är det snart ett nytt år igen ............


Jag hade det mycket trevligt på julafton!

Vi var hemma hos min sambo's moster & vi blev 18 stycken. Fick även träffa de 2 nya familjemedlemmarna som bara är en månad gamla & riktigt söta ............ man glömmer fort hur små dom är   ;)

Barnen blev väldigt nöjda med julklapparna & även jag    =)


På juldagen for vi & bowlade uppe på Södraberget ............ herregud vad kass man är!!

Men roligt var det iallafall .........


Hem & laddade för utgång senare på kvällen!

Efter lite hallondrinkar, skratt & dans så hamnade vi på Aveny med mera drinkar & dans! Var jättemycket folk & jag kände mig gammal  ;)

Vi höll ut till kl. 01:15 ............. (& jag hade roligt!!)

Annandagen höll jag till i soffan hela dagen men jag mådde bra fast jääävligt trött.


Idag har jag varit till BC för att köpa mig en iPad, MEN som vanligt när jag har bestämt mig så var dom slut överallt .......... så jäkla TYPISKT!!!!

Å jag som trodde att jag skulle ligga å leka med den under min skööööna värmefilt nu ikväll  =(


Nä, nu ska jag fortsätta att titta på SOS: en segelsällskapsresa!!




Min fina jultulpan!!


 



KRAM <3

Av Amelie - 22 december 2013 12:21

Goddag!!

Men vad är det med vädret???????

JAG VILL HA SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!

Hoppas ni som hatar snö är nöjda nu!!
Nä, nu ska jag halka vidare ..........
ha en fortsatt bra 4:e advent ;)

KRAM <3

Av Amelie - 19 december 2013 19:21

Hejsan!!

Nu ikväll blev det tomteluvor till mina köksstolar!

De blev lite skeva & med några småfel ............
men, men det duger för mig iallafall!






Laddar nu för lite "Jul med Ernst"!!!

KRAM <3

Av Amelie - 18 december 2013 22:11

Godkväller!!

Började med att kliva upp kl 04:30 för att skjutsa Pappsen & Pricken till Midlanda. De skulle flyga till Skåne för julsemester & farfarmys!

Hem till sonen & skjutsa han & kompisar till skolan, tankade bilen, hem igen för att sedan krypa ner i soffan framför TV:n med frukost!

Sedan till tvättstugan för att fixa all tvätt jag inte hann tvätta i går!

Hittade gamla pocketböcker som fick sig en omgång .......... vikte 300 sidor så att det blev 2 st "bok-granar"!

Träffade min nyvakna sambo en sväng (hemma & sjuk) för att sedan bli hämtad för att åka på kalas!

Äntligen har jag fått träffa Karro's alla djur ............ 2 stora hundar som gärna satt i knä & ville kramas, 2 katter & en till som inte ville visa sig,
2 fåglar & en sköldpadda! Har även fått träffa massa roliga & trevliga människor oxå.
TACK för en väldigt trevlig dag!!

Hem & gjorde klart mina "bok-granar", bäddade rent i sängen & varit lite social med min familj.

Så nu känner jag mig redo för sängen för det har varit en lååååååång dag!

Här kommer bilder på dagens pyssel!




KRAM <3

Av Amelie - 8 december 2013 09:05

Godmorgon på er alla!!

Sitter i mitt kalla kök med filtar, tända ljus, bok & med mangobitar & alla andra sover fortfarande!
Det är rättså skönt att få vara alldeles själv en stund!

Här hemma är det städning som gäller, skåp blir fina både på insidan & utsidan, kristallkrona gnistrar igen, sorteras & slängs gamla papper & så kommer det fram en ny tomte då & då.
Tror nog att julgranen slinker in oxå idag!! =)

Ha en fortsatt trevlig andra advent!

KRAM <3


Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards