ameliespyssel

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Amelie - 4 juni 2013 20:15

Hejsan hoppsan!!


Nu har jag kommit hem & väskan höll ihop

(den såg ut som en julgris nämligen)!


Tänkte fortsätta att berätta vad jag hann med där nere .........


På fredagen for vi över till Helsingör,

hann titta i affärer, en Fläskestekmacka & en glass med grädde & sylt som vi åt i det fina vädret.

Passade även på att köpa lite dricka för vuxna  & tobak till pappsen ;)


   


På lördagen blev det en biltur.

Första stoppet blev på Vikentomater & sedan for vi till Båstad på "Päransdag"!

Där fick man provsmaka färskpärer, körsbärspaj, safter & en massa annat gott!

Sedan vidare till Boarp för att handla lite mera onödigt & blommor.


     


Hem & doppade sig i polen & lite solning innan ovädret kom som försvann lika snabbt

så vi kunde åka in till Helsingborg.

Vi åt middag på restaurangen "Haket"

& gick sedan ner till Kajpromenaden igen där det blev lek i parken & vin i solnedgången.


   


Söndag ..............

En tripp till Ekeby`s möbelvaruhus för att köpa ett matsalsbord.

ÅÅÅ, vilka fina möbler de hade där då ...... funderade på att chartra ett eget plan hem där ett tag ;)

Blev inga möbler till mig .......... men D & A hittade ett fint bord!


   


Hem & packade lite, slutade med att jag ändå fick låna en STÖRRE resväska av D & A ;)


Sedan iväg till en mysig gårdsbutik med djur, Dalhemsgård.

Det var bara en "Amlä-affär" .......... vilka fina saker!

Dit ska jag igen när jag har en bil att frakta hem grejor i ;)
Klappade grisar, sprang från hönsen & åt massvis med våfflor innan vi for hem.


     


Måndag = hemresa!

Väskan blev rödmärkt .......... hihihi ;)


Alltid lika svårt att säga Hejdå,

men fick många kramar från Fasters Underbaror så jag klara mig nog i 1½ månad!

 

Tack så mycket för allt & jag är väldigt glad för eran skull som har hittat detta fina hus  =D


KRAM   



Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards