ameliespyssel

Alla inlägg under september 2012

Av Amelie - 17 september 2012 16:45

Hejsan!!


Det gulligaste ordet jag hörde idag var ...........


GUMMISNUBBLARNA!!


3-åriga tjejen tyckte att man skulle ha det idag när det regnar,

så man inte blev blöt om fötterna.



KRAM   




Av Amelie - 16 september 2012 19:15

Tjingeling!!
Började med att kliva opp kl. 04:50 idag/natt ;) för att skicka hem mina kära lillebror, svägerska & Fasters Underbara tillbaka till Skåne! Fick flera pussar av en trött nänta innan hon for ........ så jobbigt att inte veta när man får se henne nästa gång ='( !!!!!!!!
Nu kan jag andas ut för nu är dom hemma & på jobb & inte ute efter vägarna (vissa av dom iallafall) för man blir lite orolig när de ska åka så långt (fast det brukar går bra)....... jag är nog en sån som oroar sig för allt tror jag ;)

Efter de hade åkt lade vi oss en stund till & somnade fram till den normala tiden 9. Skönt!
Sedan fick jag energi för jag har tömt all jord från växthuset, får se om det blir bättre odling nästa år. Plockat in de mesta av cementsakerna, rensat bort blommor & satt ihop de som är fortfarande fina, gjort rent & pysslat en hel del .......... härligt!!
Igår gjorde jag klart min Ernstiga bänk oxå, blev skitbra med tyget (tygig vaxduk) & massa fluff under ........ & nu har jag plockat undan den oxå till nästa sommar! Ska göra kuddar till hade jag tänkt mig, men det blir nästa års projekt.
Ligger just nu i badet & njuter med lite Franjeliko (eller hur det nu stavas), det är en hasselnötslikör ......... skitgod att smutta på ......... så plask plask på er alla!!
KRAM <3

Av Amelie - 15 september 2012 20:12

Hejsan!
Nu börjar det bli jobbigt ........ dax för att Underbara att åka hem tidigt imorgonbitti =(
USCH!!!! Alltid lika jobbigt varje gång...........
Men vi har haft en härlig vecka med många kramar & pussar. Idag har vi varit & plockat lite lingon & traskat i skogen, haft främmande av Jennie & Liam som fick oxå hänga med på det =)
Det blev grillat till middag & S-O, Solveig stannade & åt med oss .......... Trevligt!!
Nu ska de stora grabbarna basta (Rasmus & Daniel), vi andra fortsätter att sitta framför brasan inne i stugan.

KRAM <3

Av Amelie - 13 september 2012 21:23

Go'kväll i stugan!!
Förra vecka klagade jag på att det var så tråkigt att vika & hämta tvätten i tvättstugan MEN ikväll hade jag hjälp........... av Fasters Underbara!!
Hon hjälpte till med att plocka, dela ut & åka i tvättvagnen ;)
Så bra & mycket roligare!!
Hon var även en sväng & hälsade på mig på jobbet, hon klev in & började att leka direkt =)
KRAM <3

Av Amelie - 12 september 2012 22:50

Go'kväll!!
Vilken lång dag det har varit ......... har gått bra ändå fast jag varit vaken sen kl. 03:00 inatt!! Fast jag måste erkänna att jag somnade en stund med Melissa när jag kom hem, riktigt mysigt!
Idag hade vi gäster i vårat kollektiv, riktigt trevligt & jag blev fin i håret oxå ........... tack snälla Jennie =)
Till middag åt jag Äggakaka med fläsk & lingonsylt & till efterrätt blev det en kaka från Delicato outlet (dit måste ni åka om ni gillar kakor). Mums!!
Annars njuter jag av varje sekund ut av Fasters Underbara som är en riktig busjänta <3

Go'natt alla <3

Av Amelie - 10 september 2012 07:53

Godmorgon!!
Ja, vilken härlig nyhet min bror & svägerska kom med i lördags ............. jag ska bli Faster igen!!
De var så luriga!
De sa till Melissa att gå till mig så jag kunde ta av henne jackan ......... så jag gick & hängde opp den & när jag kom tillbaka så såg jag vad det stod på hennes tröja ............ "Världens bästa storasyster"!!!! Då var det kört, tårar rann av lycka igen .......... HÄRLIGT!!!!!
Jag ska få 2 Underbara att gosa med <3

KRAM från en stolt Faster <3

Av Amelie - 9 september 2012 21:34

Gokväll!!
Vilken härlig dag det har varit, så nu är jag helt slut!
Det var en tös som kom in till Faster vid 8-tiden imorse & sedan har det varit full fart.
Vi for till Himlabadet & plaskade några timmar, efter det blev det lite vila för de flesta ;)
Sedan ut till lekparken för gungning, rutschkanan, klättring & en massa bus.
Åt en väldans god middag som Mats & pappa gjort, slottstek med potatis & gräddsås ........... MUMS!! Till efterrätt blev det fruktsallad med glass :)
Nu ikväll var det en tjej som inte ville sova så hon har engagerat oss alla även Rasmus kompis har fått känna på en hel del rastlöshet ;)
Men nu har Fasters Underbara slocknat & sover sin prinsess sömn!
Det som känns skönt är att jag är ledig i morgon för att få en härlig dag till med henne <3
KRAM <3

Av Amelie - 8 september 2012 18:51

Hejsan!!
De börjar närma sig, snart snart får jag kramas med gojäntan =)
Mats for tidigare idag & hämtade pappa & Dino, så dom är här nu & vi har ätit.
Annars har jag städat både ute & inne, tvättat, bäddat i övernattningslägenhet & det är handlat så nu är det bara att vänta vänta vänta vänta ..........
Mmm, jag tror pappa ska bjuda på en IrishCoffee nu så SKÅL på er!!
KRAM <3

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards