ameliespyssel

Alla inlägg under december 2011

Av Amelie - 16 december 2011 20:18

Japp, nu är det helg & bara 8 dagar kvar till julafton  

Denna helg kommer nog att innehålla många saker som ska fixas inför den STORA dagen!!

För nästa helg är det ju dax!!!!!!!


Idag har vi haft en Utvärderingsdag på jobbet, det gick väldigt bra & vi hann en hel del. 

Det kommer att bli förändringar på min avdelningen MEN det känns väldigt bra & spännande!


Här kommer det en bild på min/vår fiiiina gran!


       


Ha en trevlig kväll!!


KRAM   

Av Amelie - 15 december 2011 08:51

Nu är det bara 9 dagar kvar till julafton!!!!!


Igår var vi till IKEA & åt deras julbord,

vi blev 10 st som for dit. Maten var helt OK  , den här gången var det anis som var kryddan.

(ifjol var det kryddpeppar på allt)


ÄNTLIGEN har jag hittat en gran!!!!!!

Vi har velat fram & tillbaka, ska det vara en riktig eller plast MEN så såg jag en

SVART gran på Blomsterlandet ..... den vill jag ha!

Det blev protester från Rasmus, så han blev glad när den var slut (såklart!!!!!)

Så igår efter julbordet så for vi till Bauhaus & där fanns det en LJUSGRÖN gran

SÅ den blev det, det bara glittrar om den & JAG är nöjd  

Nu imorse satte jag upp alla lampor & lite pynt MEN Rassel kanske vill oxå vara med att pynta.......

så han får fortsätta när han kommer hem!! 


Själv kommer jag hem vid kl 20:00, för det vankas jultallrik på jobbet ikväll  


Ha en bra dag alla!!!


KRAM   

Av Amelie - 11 december 2011 19:02

Idag bakade Rasmus & jag pepparkakor & det gick åt 3 degar (köpta såklart)!!!!!


   


Jag gjorde 4 ljuslyktor som ska stå på julbordet hade jag tänkt......

men de blev sådär men ändå lite söta. Kanske skulle jag ha haft socker att limma ihop sidorn

istället för limpistolen igen ...... men, men nu är det försent.

Ska nog lägga på lite glasyr innan användning, så då blir det nog bättre!!


     


Annars har det varit en lugn dag!

Ska nu ladda in för nästa vecka som kommer att ha en hel del att erbjuda,

ett luciatåg, 3 utvecklingssamtal, ett julbord, kvällsmöte & en planeringsdag ..... de ni!!

Så nu ska jag mumsa äppelpaj  

Ha det så bra!!


KRAM   




Av Amelie - 11 december 2011 09:32

Jag sitter i köket & alla andra sover fortfarande .......

Det är rätt så skönt att få vara själv en stund,

läsa i tidningen & titta ut på alla småfåglar som ivrigt äter sin frukost

 Lugnt & tyst & skönt  


GODMORGON     


Av Amelie - 10 december 2011 20:15

USCH, vaknade med migrän idag ....... nu vet jag att 3 månader framåt kommer mitt huvud

eller rättare sagt mitt högra öga vara SÅÅÅÅ jobbig & ond.

Har liksom perioder med konstant huvudvärk & sedan fri i ca 1½ månad & så börjar det om!!

Ibland har jag så ont att halva ansiktet blir liksom bedövat & "ramlar" ner, så nu vet jag hur trevlig

jag kommer att vara framöver  


Har varit & pantat massa flaskor idag ...... varför kan man inte åka lite oftigare så man

slipper stå framför dessa apparater & skämmas med kö-bildning bakom ........ men

fick ju en rejäl slant tillbaka    


Annars har det varit lugnt hos Fam Gustafsson/Olsson!

Rasmus har lekt med Joakim S hela dagen, Mats har varit lite seg oxå eftersom han var ut igår

& jag har bara läst & vilat!!


KRAM    

Av Amelie - 9 december 2011 17:26

Jag & Rasmus blev själva ikväll för Mats ska ut med Korstaskolan,

så det blev middag framför TV:n ......... lite fredagsmys!!

Hyrde filmen "Bilar 2" , jag är väldigt svag för "Bärgarn",


      

han är så himla härlig & harmlös!!

Fast första filmen var ändå bäst  


Ha en skön fredag!!


KRAM   

Av Amelie - 8 december 2011 21:51

Blev lite sugen på en öl ikväll, så älsklingen & jag tog en varsin!!

  

Jag brukar inte dricka öl men den här här så god, smakar lite pepparkaka.

Den heter " There Is No Santa "  ....... rekommenderar den!!



   Det ska bli spännande imorgon, det ska toksnöa!!!

Jag vill att det ska komma mycket snö så det lyser upp lite & mera JULSTÄMNING såklart!

Men jag är ingen som åker massa skidor & så men tycker att det är SÅ fint med mycket snö  

Hihi, min sambo som är vaktmästare delar inte min åsikt....kan inte förstå varför  

 Nä, nu ska jag gå & sova så......

GODNATT alla trevliga!!


KRAM   

Av Amelie - 6 december 2011 18:38


Tycker att den här låten kan lätta upp lite i all julstress!!

Vilket härligt gung  




KRAM   

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards