ameliespyssel

Alla inlägg under december 2011

Av Amelie - 4 december 2011 19:48

Viken mysig helg det har varit, lugnt, skönt & massa trevligt sällskap!

Igår var Rassel med en kompis &

Mats & jag for en sväng till mitt älskade Birsta City & småhandlade lite saker & bara kollade lite.

  

Sedan kom Linda, Moa & Kajsa med middagen till oss för lite mys för våra Herrar skulle ut & roa sig

på annat håll. Det blev potatissallad & rostbiff, massvis med godis & så vin såklart!!

Mycket trevligt  


Idag har jag varit Birsta City igen fast med Linda den här gången!

Så nu är det klart kan man säga med julklapparna till alla barnen, SKÖNT!!

Hann med en fika oxå såklart!!

 

Rassel ringde på eftermiddagen från sin farmor & bjöd oss på middag &

svärmors köttfärsbiffar med lök & potatis skojar man inte bort ska ni veta .......

..... MUMS!!


Så denna helg har gått i mysets tecken!!


Ha det så bra!!


KRAM   

Av Amelie - 2 december 2011 21:59

Denna vecka har flugit    fram känns det som. Har gjort en hel del

på jobbet eftersom man kommer efter när man är sjuk hela tiden!!

Men nu känns det som jag börjar att komma ikapp!


Jag var ju & tränade igår & jag har fått träningsvärk........

det känns i magen, lite i ena armen & i benen MEN jag tog det lugnt för att det inte skulle bli

så man inte kan röra sig. Konstigt att denna sorts värk kan jag tycka om (är väldigt känslig annars)

& jag är glad att jag har ont ........ Konstigt värre    men så är det!!!


Ikväll gjorde jag & Rasmus ett pepparkakshus .........

enkelt med färdiga som man kan köpa i affären (som vi gjorde ifjol)  & behöver inte baka först   

Hade nog varit jordbävning för vi fick limma ihop några bitar på väggen & taket först!!

Såklart använde vi limpistolen så huset är väldigt stadigt nu!!

Kristyren (oxå köpt) var så rinnig så godisarna rann av, så det blev som det blev...........


 

...... riktigt glammigt alltså!!


Sedan fick jag ett tokryck & tog mig en 50 minuters kvällspromenad med Sach i öronen  

Så nu sitter jag i soffan & tar en julig öl & tycker att livet är rätt så bra!


 


Ha det så bra!!!!


KRAM   







Av Amelie - 1 december 2011 20:58

Jag har varit & tränat ikväll efter jobbet med Carina!

Men det satt långt inne, gav henne flera ursäkter varför jag inte kunde .....

.... men fick dåligt samvete så jag sa JA  


Å va skönt det var, jag har använt mina slappa muskler så imorgon eftermiddag börjar

jag säkert att få känna att jag inte har tränat på flera månader (för den jävla förkylningen)!!

    


Nu ska det bli en härlig dusch & sedan krypa ner i sängen för imorn är det........

FREDAG!!!!!!


KRAM   

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards