ameliespyssel

Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Amelie - 20 maj 2012 21:45


  


Den här helgen skulle jag ta det lugnt & vila eftersom det

har varit mycket nu & jag har varit så trött,

så vi for till stugan!


På lördag blev det tändning av brasan som har bara blivit större & större för

varje gång vi har varit där. Skönt att få rensa bort lite skit!

Rassel var första brandvakt & han höll igång elden ända tills vi for hem.

Bra jobbat!!



 




Sedan blev det in oljning av alla sorter av möbler & vilken skillnad det blev.



     



Idag blev det en sväng ut till Bauhaus & där blev det lite olika plant,

som tomater, jordgubbar & örter (timjan & citronmeliss).

Hoppas nu att det inte blir för kallt för dom för min mamma sa alltid

att man får inte sätta ut blommor före den 6 juni ........... så håll tummarna!!

Köpt krukor som vi har grävt ner en bit som kaprifolen (som Solveig fick av oss i födelsedagspresent)

ska få växa i & som ska klättra runt spaljén. Tror att det kommer att lukta underbart sedan!

Har även grävt ur rabatter som ska göras i ordning framöver, finns alltid växter

man kan flytta runt runt, kommer säkert bli jättebra!


         


Det blev inte så lugnt som jag hade tänkt mig men det har varit "skön-göra"

& mysigt ändå!


Nu är det bara att ta tag i nästa vecka!!


KRAM    

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards