ameliespyssel

Alla inlägg under maj 2012

Av Amelie - 13 maj 2012 22:30

 


Vi har ÄNTLIGEN sovit in stugan för i år & det är så mysigt.

Räknade ut att det var ca 8 månader sen sist vi sov där!


Övertalade Mats först, hem & packade, fick hem Rassel som fick med sig en kompis, handlade

& for sedan till stugan för att värma opp den (är ju inte sommarvärme än).

Var tvungen att städa lite oxå innan vi tog in våra saker för vi har ju renoverat lite.


Grabbarna var lite trött på lördagen men de låg & surrade bra länge ........

(man mins ju själv när man hade en kompis som sov över)


Har förstått vad beroende jag är av internet för jag har inte haft det på hela helgen ...........

vad man gör mycket med den & då menar jag inte bara FACEBOOK!!!!


Har suttit med PIM & nu ÄNTLIGEN har jag gjort klart den .........

ni förstår inte hur skönt det känns för mig.

Det bara bubblar inombords!!


Idag hann jag med lite pyssel oxå & lite bokläsning i växthuset,

det är så ljuvligt att bara sitta där.

Målarburken kom fram & fixade till lite stolar, räddade en trälåda från brasan som blev ett jättebra bord.

Så det blev lite annat än bara data.


Här kommer det några bilder från helgen!!


             


KRAM    

Av Amelie - 6 maj 2012 20:28


Glömde att berätta att mitt fina doftljus har kommit .......

som luktar Lavender Neroli.

Doftar ljuvligt i mitt badrum nu!


 


KRAM    

Av Amelie - 6 maj 2012 19:53

  

Idag blev det inte som jag hade tänkt mig ........

det blev en jättemysig dag!

Var på väg till stugan för att pyssla

men fick ett sms om att någon ville ha en trevlig stund på tu man hand med mig

& så blev det ........ på stan.

Vi strosade omkring & kollade den nya affären New Yorker,

var ju fina kläder där, blev en huvtröja till Rassel, tights & solglasögon till mig!

Linda & jag tog en fika såklart med massa surr, hon har säker skavsår i öronen nu

eftersom vi surrade halva dagen igår oxå.


Så denna helg har jag handlat/shoppat rejält

& med vänners sällskap!!


Hoppas att ni har haft en trevlig helg ni oxå!!


KRAM   


Av Amelie - 5 maj 2012 20:15


   


Tur att det bara regnar & inte snöar ...... vart lite jobbigt igår

när flingorna ramlade ner från skyn ......... brrr!!


Mina gubbar for till stugan & jag for till Vårmässan,

strosade omkring, tog en fika & kollade in alla saker & erbjudande.

På andra varvet köpte jag en jättegod Hallon-choklad-chili marmelad & bröd,

några olika pärlor, vintage-bilder som kan sättas fast på glas & massvis med härliga pelargoner.

( Tycker att det var lite montrar jämfört sen ifjol & för lite trädgård,

men det kostar att stå där ....... för 6 kvm blir det 4800 kr ...... det tycker jag är dyrt!!)


Sedan kom Linda, Moa & Kajsa så då blev det en stund till på mässan  för att sedan

åka hem till dom & fika lite med massvis med surr.

TREVLIGT!!


Nu längtar jag till nästa .... Medelpads trädgårdsmässa i Timrå den 26-27 maj.


    



KRAM    


 





 

Av Amelie - 2 maj 2012 21:10

  

Åhhhh, va jag blev glad ikväll!!


Vi for en sväng till IKEA igen, skulle komplettera till köket i stugan

& så gick vi till fyndhörnan &

DÄR STOD DEN ......... för halva priset!!


Min korgstol ........ vilken lycka!!


 


Den passade ju utmärkt i växthuset.


 


När vi kom hem så hade vi fått främmande på altanen ........

"Tagge Igelkott" kom & ville ha lite Mariekex & vatten.


     



KRAM    

Av Amelie - 1 maj 2012 21:30

  

Vilken härlig solig dag!!


Började på "Jula" innan vi kom till Lögdö,

där blev det ett par fina trädgårdsvantar & solcellslampor x4!


    


  


Mina "krattararmar" har fått jobbat idag oxå men så är det mesta krattat nu!

Tycker om att göra högar men inte ta bort dom,

tur att svärmor gör det ..... fast jag gjorde oxå det fast inte lika många.


  


Jag har en svärfar som hittar fina saker (skräp enligt vissa), den här gången var det "bockar"

som nu blev en odlingsbänk,  hämtade brädor från "brasan" oxå .........

Vissa kastar & jag återvinner!


 


    

Den blev riktigt bra & så kan man flytta den om man känner för det.

(Sparade lite mera brädor oxå som ni ser!)


Annars har jag plockat ut saker från växthuset, tagit fram stolarna & lagt ut mitt vattenbad som jag även

tappade på benet/foten (väger ca 60kg) ......... hmm, har lite ont nu!

Rassel & Marcus har byggt ihop studsmattan & hoppat resten av dagen .


 


       



JAG ÄLSKAR DETTA STÄLLE!!!



KRAM    






Av Amelie - 1 maj 2012 10:23

         

Sköna maj, välkommen

till vår bygd igen!

Sköna maj, välkommen

våra lekars vän!

Känslans gudaflamma

väcktes vid din ljusning;

jord & skyar stamma

kärlek & förtjusning;

sorgen flyr för våren,

glädjen ler ut tåren,

morgonrodnad ur bekymrens moln ........


Hoppas att ni får en bra dag!!


KRAM    

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards