ameliespyssel

Alla inlägg under mars 2012

Av Amelie - 30 mars 2012 20:59


Idag har det varit bra dag!

Började med att öppna förskolan & sedan tog jag lite komp så jag slutade redan 11:15.

SKÖNT!!


Har varit & klippt mig, varit på DollarStore, grillat, ätit smulpaj

&

GOSAT & BUSAT MED MELISSA!!


Fick mina första tussilago idag av Rassel ....... VÅR tänkte jag.

MEN nu SNÖAR det!!

USCH!!



KRAM    


Av Amelie - 28 mars 2012 21:28

  

Vill bara säga att det är så härligt

att dom äntligen är här!!


JAG NJUTER!!


KRAM    

Av Amelie - 27 mars 2012 20:53

  

Känner mig sliten & trött men VILL göra massvis med saker samtidigt.

Det är en dålig kombo!

Vi får se hur det slutar .........


Nu längtar jag tills imorgon för Fasters Underbara kommer så jag får gosa lite!!


 


Vill gärna att de andra kommer oxå, så då blir vi en STOR familj för ett tag!

5 vuxna, 2 (ett litet & ett större) barn & 3 hundar ........


KRAM    

Av Amelie - 25 mars 2012 20:50

 

Vilken härlig dag med sol & våfflor!!


Idag for vi till Lögdö för att kolla in läget där,

nu kan man se lite gräs iallafall.

HÄRLIGT!!


 

Jag klev av lite tidigare & tog en promenad ner.


     

Prov gungade hammocken & öppnade alla dörrar .........


Sedan blev det att snöskotta altanen så bordet & stolarna kunde ställas ut så vi kunde

grädda lite goda, mumsiga VÅFFLOR!!!


 


      


       


Längtar tills man kan börja sova där igen!!




KRAM    

Av Amelie - 23 mars 2012 21:57

 

Godkväll!!

Vad jag har varit flummig idag, tur att det var lugnt på jobbet med lite barn

& förstående kollegor.


Som sagt så har det varit en lugn dag, slutade kl 14:30. For & hämtade Rassel så han fick

åka klippa sig (äntligen) & sedan bar det ut till Birsta.

Kollade lite på Boom (de har så fina saker), där hittade jag en låda som ser ut som en bok

& den är min nu!!


Middagen serverades på IKEA, enkelt & gott.


Gubbarna for iväg så jag gick lite & strosade själv nere & där blev det ett kuddfodral, diskhandduk i rosa

för att passa i köket.

Vidare till Rusta där det blev en lampskärm (som jag måste byta, den blev för stor).


När jag kom hem så blev det lite surr med Fasters Underbara, vad hon är intresserad av böcker.

Sitter jättelänge & pekar så att man ska säga -Katten ..... mjauoo , -Kossan ...... muuuuu!!

Åh, hon är så underbar!!

 

På onsdag kommer HON till Faster!!


Det blev en promenad oxå, jäkla vad det gick fort ...... kändes som jag flöt fram.

Men så hade jag Sash i öronen oxå!!



KRAM    



Av Amelie - 21 mars 2012 20:47

 


Jag fick så fina blommor & saker på min födelsedag.

Tänk vad dom alla var snäll mot lilla mig ....... är så tacksam!!


  


Här kommer det bilder på mina fina blommor!!


               


KRAM    

                                              

Av Amelie - 21 mars 2012 18:15

  


Åh, va jobbigt det är att ha en svacka i Mitt nya liv!!
Det som gick så himlans bra med maten ......


Men jag har varit på semester, varit på flera kalas ( även mitt eget )

&

föremenshungrigattack

(de som aldrig har upplevt sådana attacker vet inte hur det är,

typ som äta-en-ko-och-allt-som-kommer-i-ens-väg-utan-att-man-blir-mätt-känsla)

Det är inte roligt ska ni veta!!

Min karaktär är som bortblåst, kan inte stå emot alls just nu & så vet jag att det är flera kalas till denna månad.


  

Men min träning har jag fortsatt med hela tiden, det har blivit 3 dagar i veckan!!

DET  ÄR   I ALLAFALL  POSITIVT!!


Det är bara att bita ihop & fortsätta framåt nu!

Ska ta en promenad nu, så vi syns.


KRAM    

Av Amelie - 19 mars 2012 20:00

 

Hej hej!!

Ja, då var måndagen snart avklarad & det gick ju bra, fast jag var väldans trött.



Blev väldigt avundsjuk på min arbetskollega som har varit & sett på

"Dirty Dancing"

i helgen & den hade varit super duper bra oxå!!




Gissa vilken replik som endast var på engelska!!

 



Sedan var måndagspromenaden avklarad oxå!

Idag gick det väldigt trögt att gå & jogga men den blev av i allafall  


Nu ska jag mysa ner mig i soffan & titta på TV med min brasa tänd!


GLÖM INTE att titta på "Det okända" ikväll!!!


KRAM    

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards