ameliespyssel

Alla inlägg den 17 mars 2012

Av Amelie - 17 mars 2012 19:45

  

Har ätit väldigt god middag idag som "Lillgubben" har gjort, det blev ..............

Kycklingrullader med "dollarpotatis"

Det var jättegott, så det rekommenderar jag att göra någon gång   


Sitter nu & dricker ett glas rött & njuter.

Lugnet har lagt sig i Korsta ........

Mats sitter i hallen vid datorn & Rassel sitter & skriver sin läxa

( verkar som att skrivkrampen har släppt nu).

Oftast så sitter vi i olika rum & gör olika saker när vi umgås

eller är det vanligt?!! Man kan ju undra!!

Fast ett under just nu är att TV:n inte är på utan att vi gör saker utan den

& det är väldigt ovanligt.

Jag vill gärna ha TV:n på utan att behöva titta på den, jag har väl den som en radio fast ändå inte,

för det känns inte som samma om jag skulle ha radion på, för jag vill ju ha TV:n på!!

Fattar ni ..... INTE jag   

( hihihi )


Nu väntar jag på efterrätten, som JAG har längtat efter den!!

Den ser så god ut på reklamen .......

den nya Ballerina kakan!!!

  

Upp till bevis!!


Tänka att dagens matidéer har vi fått genom min älskade TV!!



KRAM    



Av Amelie - 17 mars 2012 16:10

  

Vilken bra start på dagen det har varit!

Det blev frukost i sängen med boken & sedan flyttade jag mig ut på uteplatsen.

Där var det opp till 39 + grader  

SÅ HÄRLIGT!!!


 

(försök att tänk att jag har plockat bort tomten)


Sedan kom Rasmus ut & skrev vidare på sina läxor.


 


Även lilla Tusse fick komma ut & vädra pälsen lite


 


Så härligt med solen i ansiktet, man blir liksom gladare bara att få de små strålarna på sig,

det tror jag att växterna tycker också för de verkar börja sträcka på sig nu.


   

Nice, fågelbajs!!


Sedan blev det en promenad på en timme för att lufta våra hjärnor

(för det behöver vi efter alla läxor/känslor)


     

Ute blåste det ganska rejält men det var skönt ändå.


 


KRAM    

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards