ameliespyssel

Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Amelie - 17 juli 2012 20:15

Tjingeling!!
Idag har jag letat, smugit, burit & släpat massvis med sten! Har grävt ur & lagt dit mera jord i rabatten, lagt på flis & nu så är jag klar .......... & det blev jättefint (tycker jag iallafall)!! Det jobbiga blev att det blev växter över som vanligt, tur att vi har en liten jordhög som man kan stoppa ner i medans man hittar en ny plats för de kära växterna ;).
Kent, Helen & Marcus med flera kom & fikade & badade en sväng ....... Trevligt!!
Nu är Mats ute på en cykeltur & även Rassel ( inte på lika lång sträcka) & jag håller på att elda så vi kan ta & basta lite ....... sitter här inne nu & det börjar att bli för varmt med kläderna på så jag får väl gå & byta om nu!

KRAM <3

Av Amelie - 17 juli 2012 20:13

Tjingeling!!
Idag har jag letat, smugit, burit & släpat massvis med sten! Har grävt ur & lagt dit mera jord i rabatten, lagt på flis & nu så är jag klar .......... & det blev jättefint (tycker jag iallafall)!! Det jobbiga blev att det blev växter över som vanligt, tur att vi har en liten jordhög som man kan stoppa ner i medans man hittar en ny plats för de kära växterna ;).
Kent, Helen & Marcus med flera kom & fikade & badade en sväng ....... Trevligt!!
Nu är Mats ute på en cykeltur & även Rassel ( inte på lika lång sträcka) & jag håller på att elda så vi kan ta & basta lite ....... sitter här inne nu & det börjar att bli för varmt med kläderna på så jag får väl gå & byta om nu!

KRAM <3

Av Amelie - 17 juli 2012 20:10

Tjingeling!!
Idag har jag letat, smugit, burit & släpat massvis med sten! Har grävt ur & lagt dit mera jord i rabatten, lagt på flis & nu så är jag klar .......... & det blev jättefint (tycker jag iallafall)!! Det jobbiga blev att det blev växter över som vanligt, tur att vi har en liten jordhög som man kan stoppa ner i medans man hittar en ny plats för de kära växterna ;).
Kent, Helen & Marcus med flera kom & fikade & badade en sväng ....... Trevligt!!
Nu är Mats ute på en cykeltur & även Rassel ( inte på lika lång sträcka) & jag håller på att elda så vi kan ta & basta lite ....... sitter här inne nu & det börjar att bli för varmt med kläderna på så jag får väl gå & byta om nu!

KRAM <3

Av Amelie - 17 juli 2012 09:14

Tjingeling! Är i stugan fortfarande & pysslar på! Igår på förmiddagen regnade det bara så då blev det långläsning under täcket & jag var jättetrött. Hade nämligen somnat vid 4 på morgonen eftersom det hade blivit några drinkar med kaffe i ;). Jag kan inte dricka kaffe efter kl. 19:00 ........ men det var väldans gott, tur att man har semester! Sedan fick jag ett ryck, vi för & plockade stenar. Det ska bli en kant runt rabatten vid dammen ...... så då måste ju även rabatten grävas om & fyllas på med mera jord oxå. Jag ÄLSKAR sten!! Det finns så många olika vackra stenar så man blir ju alldeles galen ju. Å bara den & den å den å den vill jag ha!!!! =) Vi såg även 2 bruna ormar med ett gult sträck på ryggen, det var första gången (vad jag vet) som jag såg orm live ute så där .......... spännande blev det! Rassel & farmor slutade då att leta sten men de hittade smultron istället, mums. Så idag blir det några svängar till för mera stenar!! Jag fick fin främmande av Marie igår så då bjöds det på go'fika av Mats, han hade gjort egen jordgubbsglass som toppades med smultrona! Trevligt, trevligt!!! Nä, nu måste jag kliva opp & äta frukost & dricka kaffe så vi kan åka & hämta mera sten! KRAM <3

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards