ameliespyssel

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amelie - 13 augusti 2012 21:15

God kväll!!


Ja, då har man gjort den första arbetsdagen ........... nu är det bara ca ett år kvar till nästa semester!!

Det har gått väldans bra. Men mer yr än vanligt har jag nog varit, tur att det har varit lugnt med barn.

  

Efter maten tog jag & Rassel en match i badminton på andra sidan vägen,

synd att det blåste lite ojämnt.


         


Solen lyste & man fick ha lite mera sommar ................

då blev jag sugen på glass ( blev en varsin våffla med 2 kulor vardera på JamJam ) & det var en bra ursäkt att fara till BC för att handla lite mera rea-saker från Panduro & fira att första arbetsdagen var gjord!!

  

En bra dag alltså.


KRAM   



Av Amelie - 12 augusti 2012 22:18

Go´kväll!!


Ja imorn ska jag göra ett nytt försök att börja att jobba,

sist gick det ju inte så bra!


Har haft en bra dag med lite mera loppis ( idag var det Rassel som ville faktiskt)

& det blev flera fynd.

Sedan packade vi ihop i stugan för att hinna hem innan handbollsmatchen började

som slutade i silver ......... BRA JOBBAT KILLAR!!


Det blev även 2 varv runt Sidsjön  gående

fast med min RunKeeper så hade jag åkt skidor .......... hahahahaha.

Typiskt mig att inte kolla vad det står innan man börjar använda sakerna, tyckte att det inte blev

lika många brända kalorier som vanligt    


Nä, nu ska jag nog gå & lägga mig så jag kommer opp imorn,

fast det är nog svårt att somna före 01:30 som jag är nu van med att göra!!


Go`natt!!    


 

Lördagens & dagens fynd!!


   


Av Amelie - 12 augusti 2012 10:24

Tjingeling!!
Åååå, jag blev så glad igår kväll!! Fasters Underbara kommer opp till Norrland om 28-30 dagar ........ Tjohooooo!!
KRAM <3

Av Amelie - 12 augusti 2012 00:12

Tjingeling!!
Idag har det varit en väldigt pysslig dag!
Det började med att jag & Rassel for till Erikshjälpen för att titta lite, där blev det 2 stolar, en bok, en rostavla & en cementform. Vidare till en loppis som låg bredvid, oj vad grejor det fanns där!! Det blev 2 lampor till bastun, en ostkupa & serietidningar, hade fulla bilen med grejor ;)
Vilken lyckad färd!!
Sedan blev jag så "Ernstig" som man kan bli =D
Jag började med att göra en Ernst-stol-bänk, jag har sågat, skruvat, måttat, målat, fixat & trixat hela dagen med den & jag är så nöjd!!
Sedan målade jag om rostavlan till det bättre & satte ostkupelocket på mitt cementfat & det blev så bra =D
En hel dag med pyssel ........... härligt!!
Bilder kommer opp senare eftersom jag inte kan lägga ut dom från stugan.
KRAM <3 & godnatt!

Av Amelie - 11 augusti 2012 11:06

Morn morn!!
Å solen tittar fram mellan de regntunga molnen ........ Härligt!!!
Mindre roligt är att jag fick dricka kaffe UTAN mjölk ......... den hade skurit sig!!! Nära att kräkas =S
Det är så äckligt .....
Men men, nu är andra koppen kaffe på intågande utan mjölk!
KRAM<3


Av Amelie - 10 augusti 2012 12:16


Tjingeling!!


Jag måste be om ursäkt eftersom jag inte har sett era kommentarer på min blogg!!

Men det har nog "blivit något" eftersom jag nu på senare tid  bloggat genom telefonen.

Men nu har jag sett hur man ska göra (jag är trög) så nu ska det funka (tror jag)!!


KRAM   

Av Amelie - 10 augusti 2012 10:28

Godmorgon!!
Idag känns det mycket bättre efter en hel natt sömn & KAFFE (tordes inte dricka det igår) till frukost som intogs i sängläge =)
Solen verkar skina oxå, så nu är det väl bara att kliva opp!!
KRAM <3

Av Amelie - 9 augusti 2012 10:16

Tjigeling!!
Ååå, vilken bra start det blev ...... NOT!!!
Kände mig konstig i magen efter jag ätit men trodde att jag kanske blev för mätt, men sedan efter dammsugningen blev jag illamående som blev värre & värre. Trodde att jag kunde sova bort det, men i icke ............. sen var det bara att rusa!!
Så jag fick sjukskriva mig på första jobbdagen efter semestern.
Det måste vara baconet som jag åt =S
Nu har det börjat i andra änden oxå ............
Äckligt värre!!!
KRAM <3

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards