ameliespyssel

Alla inlägg under augusti 2012

Av Amelie - 8 augusti 2012 21:07

Tjingeling!
Japp, nu är det slut på semestern!
Jag fick en bra sista dag......... det blev cement, tvättning, OS, en sväng på IKEA & till jobbet. Jag lämnade kvar mina gubbar i stugan så det är m&b fritt oxå ;)
Så nu lite slapp i soffan så får vi se hur/när man somnar , skönt att jag startar med sovmorgon (kl 9:30)!
KRAM <3

( eftersom jag inte kan lägga ut bilder på bloggen när jag är i stugan så kommer det några här i efterhand)

Av Amelie - 8 augusti 2012 11:37

Tjingeling!!
Jaha, då är 5 veckor semester över för denna gång! Bara denna dag kvar, hur ska jag spendera den på bästa sätt?!
Medans jag funderar på det så går minuterna så innan det är färdigt så är det väl kväll ;)
Fast det är skönt att få tillbaka lite normala rutiner igen, man har ju vänt på dygnet rejällt & slappat en hel del =)
Nä, nu ska jag ut & prova min nya cementform!!
KRAM <3

Av Amelie - 7 augusti 2012 22:00

Tjingeling!!
Idag har det regnat & regnat men det har inte gjort mig någonting för jag har varit på mitt älskade BC!
Det blev en härlig fika/glass stund med Linda & barnen & massa strosande runt med lite titt.
Tillbaka till stugan för att komma lagomt till middagen som blev korvstroganoff & ris ........ gott!!
Sedan for svärföräldrarna & Marcus hem, då tog vi 3 en promenad runt ängen & in i skogen. Det blev ca 5,8 km!!
Härligt!!!!!
Nu myser jag med ett glas Chapel Hill & ost & kex =)
KRAM <3

Av Amelie - 6 augusti 2012 18:31

Tjingeling!!
Idag blev det blåbärskogen eller rättare sagt på andra sidan vägen, vi ville ha en paj ikväll!
Så jag, Mats, Rasmus, Solveig & Marcus stack iväg en liten stund & det blev ca 2 liter. Lagomt till en paj ;)
KRAM <3

Av Amelie - 6 augusti 2012 10:30

Tjingeling!!
Ja då var semestern snart slut då, bara 3 dagar kvar ( med den här dagen). Undra vad man ska hitta på?!
Solen skulle skina mycket idag men när jag tittar ut mellan träden så är det åskmoln idag igen :(
Igår mullrade det hela dagen fast jag hann med lite solning & bad ändå. Men vi får väl se hur det blir .........
Jag har en ny bok som väntar på mig så jag kanske ska bara njuta i trädgården här i Paradiset!
KRAM <3

Av Amelie - 5 augusti 2012 21:53

Tjingeling!
Jag har läst en bok som tog mig med storm!
Den är så härligt skriven & man skrattar & ler igenom den.
Det är även svårt att sluta läsa ........ det händer saker hela tiden!
Det handlar om Ove, 59 år som bor i ett radhusområde som kör Saab & det flyttar in nya grannar som rör om rejällt i hans liv. Han är väldigt bestämd & vresig liten gubbe som man tar till sitt hjärta.
Ni måste läsa den!!!!!
"En man som heter Ove" skriven av Fredrik Backman

KRAM <3

Av Amelie - 5 augusti 2012 21:50

Tjingeling!
Jag har läst en bok som tog mig med storm!
Den är så härligt skriven & man skrattar & ler igenom den.
Det är även svårt att sluta läsa ........ det händer saker hela tiden!
Det handlar om Ove, 59 år som bor i ett radhusområde som kör Saab & det flyttar in nya grannar som rör om rejällt i hans liv. Han är väldigt bestämd & vresig liten gubbe som man tar till sitt hjärta.
Ni måste läsa den!!!!!
"En man som heter Ove" skriven av Fredrik Backman

KRAM <3

Av Amelie - 4 augusti 2012 12:03

Tjingeling!!
Hahahaha, kom just på vad jag drömde i natt!!!!
Vi har varit hos Torsten Flinck inatt, han bodde i en lägenhet bredvid en krog, vägg i vägg. Han hade en glassbar i köket med många olika smaker, jag tog en glass med mycket nötter i ;)
Sedan satt vi i sängen allihopa & pratade tills Torsten viftade med cigaretten så glöden spratt runt (han var väldans full) & vi var tvungen att ta bort alla sängkläder. Jag tog lakanet till balkongen för att damma av den & då blev jag vittne till 3 gubbar som hade klätt ut sig till tomtar. De höll på att bränna ner alla juldekorationer i stan, de var helt galna!!
Sen vaknade jag!
Hahahahaha, helt galet va!!! Så här blir det när jag har ätit migränmedicinen, blir helt tokiga drömmar.
Men,men, Torsten var trevlig iallafall ;)
KRAM <3

Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards