ameliespyssel

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Amelie - 4 februari 2012 17:07


Japp, idag har jag bakat ........ mitt årliga bak som räcker till Rassels & min födelsedag!!

(Mats får köpa sitt eftersom han fyller mitt i sommaren)  


Vi satte oss ner & tittade i min fina kakbok som jag har fått av Linda

("Sju sorters kakor") & valde ut några sorter.

Kanelbullar hade vi tänkt först men jag FÅR ångest när jag tänker på dom,

älskar att äta dom men inte att baka dom ......... En gång i tiden hade jag en väldig snäll granne

som kom med en bullpåse då & då (Marie heter hon), hon kan "slänga ihop" lite kanelbullar hon

MEN det kan inte jag .......... tar en hel dag för mig & det är inte en vacker syn i köket heller!!

Så Rassel & jag bestämde  att bullar köper vi från bagaren   

Så var det klart!!


Men det blev Kokostoppar, Syltbollar & Nöttoppar.

Allt fungerade bra så nu känns det som om jag kan baka en gång till i år

& de blev mycket goda  

Nu ligger dom i frysen & hoppas att de finns kvar tills det blir kalas

för vi har nämligen ett kakmonster här hemma!!


Här kommer det lite kakbilder!


       



KRAM    


Lite om mig!!


Hej! Jag heter Amelie & jag älskar att pyssla!! Bor tillsammans med sonen Rasmus i en 3:a....jobbar på en förskola....älskar att läsa böcker....trädgårdsarbete....mm =)

Besöksstatistik

Bloggar jag följer:

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards